Jan Welmers wordt faculteitsdirecteur bij de Hogeschool Utrecht

Jan Welmers, adjunct-directeur van de Academie voor Management, gaat de Hogeschool ’s-Hertogenbosch verlaten. Hij wordt per 1 oktober directeur bij de Faculteit Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool Utrecht. Binnen de tweehoofdige faculteitsdirectie krijgt hij de portefeuille financiën, personeelsbeleid en ict.

De Utrechtse faculteit telt een kleine vierduizend studenten en verzorgt de opleidingen Communicatiesystemen, Communicatiemanagement en Journalistiek alsmede de contractafdeling Forum.
Welmers heeft niet gereageerd op de vacature in de krant maar is benaderd door een wervings- en selectiebureau. ‘Ik was niet echt uit op een andere functie maar het is een uitdaging die ik niet voorbij wil laten gaan. Na dertien jaar bij de Hogeschool ’s-Hertogenbosch gewerkt te hebben, is het goed te verkassen’, zegt hij.
Zijn vertrek komt op een moment dat de Academie voor Management alle zeilen moet bijzetten om de opleidingen Hbo Juridisch en Integrale Veiligheid van start te laten gaan. ‘Ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat’, zegt hij. ‘Er zijn goede projectleiders en de academie heeft ervaring met het opzetten van nieuwe opleidingen.’
Een interim-directeur zal de vacante plaats tijdelijk waarnemen. (GR)