Management beraadt zich op normen en waarden

Bestuur, directies en andere leidinggevenden van de Hogeschool Brabant en de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch gaan zich in een serie conferenties buigen over waarden en normen. De Raad van Bestuur wil zo uitvoering geven aan een plan dat bij de besturenfusie tussen de twee hogescholen is gemaakt: men wilde komen tot ‘shared values’ die voor de hele Stichting Brabantse Hogescholen gelden.
De fraude-affaire in het hbo is volgens Jos Ossewaarde van de Raad van Bestuur een andere aanleiding. Ook sluit het initiatief aan bij het management-developmentprogramma dat sinds vorig jaar aan de gang is.
Vanaf oktober tot december zullen alle leidinggevenden hun inbreng hebben in een van de vijf sessies die rond het thema worden belegd. De bijeenkomsten worden geleid door Henk van Luyk, hoogleraar bedrijfsethiek aan de Universiteit Nyenrode. Dat moet uitmonden in een slotdocument dat centraal zal staan op een plenaire conferentie in het voorjaar. (FG)