Academiedirectie van taken ontheven

De directie van de Bossche Academie voor Bouwkunde en Civiele Techniek, Marius Wijnakker en Paul Merks, is per 15 september van haar taken ontheven. Interim-directeur Jos Brand zal de komende weken de directietaken voor de gehele academie op zich nemen.

Dit heeft de Raad van Bestuur in een brief aan de medewerkers laten weten. De twee directeuren zijn het met deze maatregel eens, schrijft het bestuur. Zij gaan per medio september andere functies binnen de Stichting Brabantse Hogescholen vervullen.
Wijnakker wordt interne projectleider van Gebouw 2005, een traject voor de vernieuwing van het gebouw van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch. Merks houdt zich als projectleider bezig met het opzetten van het informatiemanagement bij de Hogeschool Brabant.
Hoe de academie in de nabije toekomst wordt geleid, is onderwerp van een bijeenkomst met het personeel op donderdag 19 september. Ook een bijeenkomst met de academieraad staat op de rol.
Interim-directeur Brand is in juni toegevoegd aan de zittende directie om een vertrouwenscrisis tussen de academiedirectie en het personeel van de opleiding Bouwkunde te bezweren. (GR)