Introfestival STUDance bij NAC-stadion weer op donderdag

Het jaarlijkse introfestival STUDance in Breda wordt donderdag 19 september gehouden op een parkeerplaats naast het NAC-stadion. Diverse acts zullen hun opwachting maken. Op het programma staan onder andere Band zonder Banaan en DJ Michel de Hey.
Organisator Wouter Bogers verwacht dit jaar zo’n 6000 studenten van de Hogeschool Brabant en de Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer (NHTV). Vorig jaar werd het feest op het laatste moment afgelast wegens tegenvallende kaartverkoop. Bogers Productions rekende ook toen op bezoekersaantallen van rond de 6000, maar drie dagen voor het feest waren er slechts 500 kaarten verkocht.
Verschil met vorig jaar is dat het feest dit jaar wel weer op een donderdag gehouden mag worden. In 2000 werd STUDance voor het eerst gehouden op de NAC-parkeerplaats. Het feest was een groot succes, met als enige smet de tientallen klachten over geluidsoverlast van de omwonenden. Dit was reden voor de gemeente om in 2001 geen vergunning te verschaffen voor de donderdag. Bogers moest genoegen nemen met de vrijdag, niet echt de ideale dag voor een studentenfeest, aangezien de meesten dan de stad uit zijn.

STUDance begint om 20.00 en gaat door tot 01.00. Kaarten zijn verkrijgbaar bij alle locaties van zowel de Hogeschool Brabant als de NHTV. In de voorverkoop kosten de entreebewijzen 9 euro, aan de deur 11 euro. (IG)