Kees Hermes directeur commerciële bv

‘Hogeschool Brabant Knowlegde Services bv’, het nieuwe vehikel voor de commerciële activiteiten van de Hogeschool Brabant, zal vanaf 1 oktober worden geleid door Kees Hermes. Hermes werkt nu nog bij het accountantsbedrijf ABAB. Tot oktober fungeert Tjibbe Stelwagen als interim-directeur.
De vennootschap is tot stand gekomen uit een fusie van de bestaande vier bv’s voor commercieel onderwijs van de hogeschool. In juni besloot de Raad van Bestuur tot de samensmelting. Er komen vijf opleidingsunits: finance, management, zorg en welzijn, onderwijs, techniek.
De samenvoeging markeert tevens het einde van HABB. Dat was de joint venture tussen Hogeschool Brabant Bedrijfsopleingen bv met InterAct bv, de commerciële bv van de Hogeschool van Amsterdam. De combinatie kwam begin dit jaar in opspraak door de verstrengeling met het particuliere bureau O&O, dat verantwoordelijk wordt gehouden voor gesjoemel met inschrijvingen in het hbo.
Tjibbe Stelwagen legt uit dat de advertenties van HABB die vorige week nog in de dagbladen verschenen de laatste zijn geweest. Vandaag en morgen worden nog éénmaal introductiebijeenjkomsten georganiseerd onder gezamenlijke vlag. Daarna gaan de twee hogescholen hun eigen weg op het commerciële pad.
Het Amsterdamse InterAct gaat verder onder de naam Pro Education bv. Het bedrijf blijft in handen van de Hogeschool van Amsterdam, maar zal onafhankelijker gaan opereren. Men wil complete commerciële hbo-trajecten gaan aanbieden. Verschillende voormalige medewerkers van het failliete O&O zijn door Pro Education overgenomen. (FG)