Sportstudenten naar Etten-Leur

De Faculteit Techniek & Natuur in Etten-Leur heeft een sportief tintje gekregen. Sinds de start van het nieuwe schooljaar huurt het CIOS, opleiding tot sport- en bewegingsleider, ruimte van de Etten-Leurse faculteit. In totaal zijn er drie leslokalen verhuurd. De gymnastiekoefeningen doen de 72 nieuwe studenten in de sporthal, schuin tegenover het gebouw.
Het gaat om een contract van één jaar. Bedoeling is dat het CIOS, met vestigingen in Goes en Sittard, een nieuwe opleiding in Etten-Leur of Breda begint. Over drie jaar moet in een van deze twee Brabantse plaatsen een CIOS-opleiding voor duizend studenten van start gaan.
De sporthal aan de Concordialaan in Etten-Leur gaat binnen een paar jaar tegen de vlakte. Daarvoor in de plaats komt een nieuw sportcomplex, gecombineerd met een groot schoolgebouw.(CB)