Vacaturestop voor beide hogescholen

Voor de Hogeschool Brabant en de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch geldt vanaf vandaag tot nader order een vacaturestop. De Raad van Bestuur heeft de vacaturestop afgekondigd om de problemen op de Faculteit Gamma van de Hogeschool Brabant op te lossen, maar loopt er ook mee vooruit op een pakket van bezuinigingsmaatregelen voor beide hogescholen.
De Faculteit Gamma moet fors bezuinigen omdat de studentenaantallen teruglopen. Er zijn tientallen medewerkers ‘boventallig’. Met behulp van de vacaturestop wil men boventallige Gamma-medewerkers zoveel mogelijk op vacatures binnen de organisatie herplaatsen.
Een centrale herplaatsingscommissie gaat vacatures en boventalligen proberen bij elkaar te brengen. De Dienst P&O maakt binnenkort een procedure voor de herplaatsing bekend. (FG)