Vier genomineerden voor Cirrusproject

Voor de Cirrusprijs, een duurzaamheidsproject van de Faculteit Techniek & Natuur zijn vier studenten genomineerd. Ton Lavrijsen van Milieugerichte Materiaaltechnologie, Karin Vennix van Bouwtechniek en Eliane Jansen en Simone Wagemaker die voor de opleiding Civiele Techniek/Stedebouwkunde samen een project maakten.
De vier kandidaten studeerden afgelopen zomer af aan de Faculteit Techniek en Natuur in Tilburg. De winnaar van de Cirrusprijs, die dit jaar voor het eerst wordt uitgereikt, wordt vrijdag 11 oktober bekend gemaakt.
De winnaar van het Cirrusproject ontvangt een prijs van 2500 euro en de twee runners-up krijgen ieder 500 euro. Alle studenten van de FTN die in juni/juli afstudeerden konden aan dit project deelnemen. In totaal hebben zich zes studenten aangemeld voor het project. John Hageman, docent Chemie in Etten-Leur hoopt in de toekomst meer studenten enthousiast te maken voor het project. ‘De Cirrusprijs moet nog meer bekendheid krijgen, want de prijs is tenslotte niet gering’, zegt Hageman.
De Faculteit Techniek & Natuur is sinds 1999 door middel van het Cirrusproject intensief bezig geweest met ‘duurzaamheid’. Het doel hiervan is om ‘duurzame ingenieurs’ op te leiden. Ingenieurs die in hun dagelijkse praktijk van het oplossen van grote en kleine problemen er als vanzelfsprekend ook van uit gaan dat oplossingen bij moeten dragen aan het realiseren van een duurzame samenleving. Daarnaast moet het Cirrusproject ook een kenniskring tot stand brengen waardoor de FTN in staat is haar kennis in de vorm van stage- en afstudeeropdrachten uit te dragen naar het bedrijfsleven. (CB)