Social Work krijgt virtuele ontmoetingsplek

Deeltijdstudenten kunnen elkaar voortaan altijd ‘ontmoeten’. Virtueel welteverstaan. Een van de deeltijdstudenten Social Work heeft maandag 30 september een site gelanceerd.
Op http://studenten.clubs.nl/socialwork kunnen Social Work-studenten discussiëren over onderwerpen die ze tegenkomen tijdens hun studie. Mieke de Bruijn, oprichtster van de club: ‘We staan allemaal voor hetzelfde, lopen tegen dezelfde problemen aan en hebben soms vergelijkbare ervaringen. Het lijkt me leuk dit soort zaken met elkaar te delen.’
De contacturen van een deeltijdopleiding beperken zich meestal tot hooguit een à twee uurtjes in de week. In die korte tijd gaat het voornamelijk om het volgen van lessen. Er blijft weinig tijd over om ervaringen uit te wisselen.

Social Work is een samenwerking van de Hogeschool Brabant en de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch. De deeltijdopleiding is een combinatie van de studies Sociaal Pedagogische Hulpverlening, Maatschappelijk Werk & Dienstverlening en Cultureel Maatschappelijke Vorming. (IG)