Storm veroorzaakt lek in dak

De storm van afgelopen zondag heeft een scheur in het dak van de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch veroorzaakt. Een metalen plaat van één meter bij zestig centimeter heeft zich in het dak van het A-gedeelte geboord. Het bord is weggewaaid van een hoogwerker naast de hogeschool. Het gat heeft voor wateroverlast gezorgd.

‘De kosten van de schade zijn nog onbekend’, zegt MariAnne Voorn van de Facilitaire Dienst. ‘Onze eerste prioriteit was dat het onderwijs kon doorgaan. Het water is weggeveegd, plafond en dak zijn hersteld en er is gekeken of de computers nog bruikbaar waren.’ Momenteel wordt er met de aannemer van het in aanbouw zijnde appartementengebouw overleg gevoerd over het schadebedrag.
De storm heeft verder aan de hogeschool geen grote schade veroorzaakt. Alleen enkele tuinbanken zijn verschoven en omgewaaid. (VP)