Student Hogeschool Brabant ziet privéfilmpje na diefstal op internet

Een gestolen filmpje, waarop een student van de Hogeschool Brabant met zijn vriendin de liefde bedrijft, is op internet geplaatst. Dat verklaart hij vandaag in de Volkskrant. Hij heeft aangifte van diefstal gedaan.
‘Ik nam zoals wel vaker mijn laptop mee naar school. Op een gegeven moment moest ik naar het toilet. Toen ik terugkwam lag mijn laptop er nog net zo bij. ’s Avonds kreeg ik een telefoontje van een vriend die vroeg of ik iets wist van een filmpje van mij dat op internet was geplaatst. Op dat moment kun je wel door de grond zakken.’
De student heeft geprobeerd het filmpje van het internet af te krijgen, maar het duikt telkens op een andere site weer op.
Over de dader zegt hij: ‘Diegene heeft gewoon geen idee wat dat nu voor invloed heeft op ons leven.’

Afgelopen maandag deed zich aan de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch een soortgelijk incident voor. Daar werden via e-mail op grote schaal seksfoto’s verspreid van een student vanuit een nog niet opgeheven account van een oud-student. In dat geval heeft de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch aangifte gedaan. (FG)