Van Son en Feskens winnaars Stork Trophy

Sjoerd van Son en Anke Feskens, vierdejaars International Business & Languages (IBL), hebben de Stork Trophy gewonnen. Dit is gisteren tijdens een bijeenkomst aan de Hogeschool ’s-Hertogenbosch met studenten, docenten en vertegenwoordigers van Stork Industry Services bekendgemaakt.

De twee studenten hebben in het kader van het moduul Purchase Management een project uitgevoerd bij de vestiging van Stork in Velsen. Van de in totaal zeven duo’s die in de verschillende bedrijven van Stork aan de slag gingen, kwamen Van Son en Feskens als beste bovendrijven. Belangrijk criterium was de praktische toepasbaarheid van de resultaten voor het bedrijf. De studenten hebben de leveranciers van het bedrijf in Velsen kritisch doorgelicht en hebben een evaluatie gehouden van een computerprogramma.
‘Het bedrijf kon direct wat met de resultaten’, zegt docent Johan Pape. ‘Zij hebben in kaart gebracht wat de goede en wat de mindere leveranciers zijn. En ze hebben suggesties gedaan het bestand te saneren.’
De prijs bestaat uit een ijzeren sokkel waarop een vergulde flens (verbindingsstuk voor ijzeren pijpen) is gemonteerd en zal ergens in de hogeschool een plaats krijgen. Elk half jaar zal de wisseltrofee uitgereikt worden. Genomineerd waren verder de duo’s Judith Smeulders en Cindy Engelbart alsmede Meredith Tjon en Iria Castro Ares.
Het moduul Purchase Management is vorig studiejaar gestart. Behalve bij Stork zijn er groepen studenten geplaatst bij de Sligro en Maxi Cosi. Ook dit jaar zijn er weer groepen IBL-studenten aan het werk bij deze bedrijven. (GR)