Vlaggen alsnog halfstok

De Hogeschool Brabant doet alsnog mee aan het halfstok vlaggen ter gelegenheid van het overlijden van Prins Claus. Eerder deze week signaleerden we dat op de meeste locaties vlagvertoon achterwege bleef.
Na het bericht op onze website en opmerkingen van studenten en medewerkers heeft de Facilitaire Dienst actie ondernomen. Er zijn niet alleen afspraken gemaakt over het hijsen van de vlag, maar ook zijn vlagen en vlaggenstokken aangeschaft, waar deze ontbraken. Bij het hoofdgebouw aan de Hogeschoollaan, dat sinds de oprichting tien jaar geleden geen vlaggenstok had, wappert het rood-wit-blauw nu aan de voor- en de achterzijde.
De aanschaf van het materiaal maakt het tevens mogelijk voortaan overal de donkerblauwe hogeschoolvlag, die op alle locaties aanwezig is, bij open dagen en andere evenementen uit te steken. (FG)