Werk van oud-kunststudenten onder de hamer

Het werk van afgestudeerden aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving wordt woensdag 9 oktober in het Atrium van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch geveild. Job Ubbens, veilingmeester van het gerenommeerde veilinghuis Christie’s in Amsterdam zal vanaf zes uur de hamer hanteren.
In voorgaande jaren werd het werk van afgestudeerden ook verkocht. Niet eerder gebeurde dat echter via een officiële veiling. De organisator is het bedrijf Hermes, een onafhankelijk businessnetwerk voor ondernemers en directies van bedrijven en organisaties in de regio Den Bosch. Het bedrijf viert in oktober zijn 5 jarig bestaan. Aangezien het kunst en cultuur hoog in het vaandel heeft staan, kocht het van iedere oud-student één kunststuk. Deze worden woensdag geveild.
Onder de veilingstukken is werk van Erika Flach, Inge van de Louw, Amal Sarehane, Rommert Caljé, Ji-Min Huang, Jakob Fioole, Raymond Reinewald en Nelis van Hulte. Naast de veiling wordt ook ander werk van hen en andere studenten tentoongesteld.
Belangstellenden kunnen van vier tot vijf uur alvast bekijken welke kunststukken zij graag in hun bezit willen hebben. (KvdL)