Dertig man sterke delegatie gaat in Sheffield kijken

Zondagavond vertrekt een groep van zo’n dertig personen naar het Britse Sheffield om daar de kunst af te kijken. De Sheffield Hallam University heeft een uniek ‘Learning Centre’ dat model staat voor vernieuwingen die de Stichting Brabantse Hogescholen voor ogen heeft.
De Faculteit Techniek & Natuur levert het grootste aandeel in de delegatie. Verder maken vertegenwoordigers van diverse diensten, faculteiten en academies deel uit van het gezelschap. Daarnaast reizen drie leden van de Raad van Bestuur mee: voorzitter Harry Koopman, vice-voorzitter Frans van Kalmthout en portefeuillehouder onderwijs Anneke Nijenhuis.
De laatste was ook enkele maanden geleden al met een kleine afvaardiging in Sheffield en toonde zich enthousiast over het ‘Learning Centre’. Studenten worden er 24 uur per dag optimaal gefaciliteerd, en medewerkers krijgen er scholing in nieuwe onderwijsmethoden.
Maandagavond keert de groep terug. (FG)