Digitheek Heuvel heeft beste internetproject

‘Pret met Internet’, een project van Digitheek Heuvel in Breda en de Bibliotheek Breda, heeft gisteren de Digitale Trapveld Trofee 2002 gekregen. Het project, dat ontwikkeld is door Jeroen van Hoek, student Informatiedienstverlening en –management (IDM) aan de Hogeschool Brabant, is verkozen tot beste van de digitale trapvelden in dertig grote steden in Nederland. De wedstrijd was uitgeschreven in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken.
‘Pret met Internet’ is een cursus ontwikkeld voor ouders en kinderen, om de betrokkenheid en interactie tussen hen te vergroten. Digitheek Heuvel in Breda stelde de ruimte, computers en expertise ter beschikking. Leerlingen van basisschool De Vlier en hun ouders probeerden het project als eersten uit. In januari en februari wordt het op drie andere basisscholen uitgevoerd.
Digitheek Heuvel is een onderdeel van het project ‘Breda digitale stad’, dat Bredanaars kennis laat maken met computers en internet. Voor de oprichting werkte de gemeente samen met de Hogeschool Brabant en met bewoners- en maatschappelijke organisaties uit de wijk Heuvel. (SW)