Huursubsidie studenten krijgt steun in Tweede Kamer

Het plan om huursubsidie voor kamerbewoners mogelijk te maken krijgt waarschijnlijk steun van een meerderheid in de Tweede Kamer. GroenLinks-kamerlid Ineke van Gent maakt zich al geruime tijd sterk voor het plan.
In augustus liepen de emoties rond de kamernood onder studenten hoog op, toen bleek dat de problemen in veel studentensteden de pan uit rijzen. Studentenbonden en politieke jongerenorganisaties demonbstreerden toen bij het nieuwe gebouw van het ministerie van Onderwijs in Den Haag. GroenLinks kondigde een initiatiefwet aan waarin de huursubsidie voor kamerbewoners vanaf juli 2003 wordt geregeld.
Inmiddels tonen ook CDA en LPF zich voorstander van huursubsidie voor kamerbewoners, en lijkt een motie van het CDA met die strekking te worden aanvaard. Als de motie sneuvelt zal GroenLinks alsnog met het eigen wetsvoorstel komen. (FG)