Jolanda Vissers (FTN Etten-Leur) wint Toon Hommelprijs

Jolanda Vissers, afgestudeerd Biologie & Medisch Laboratoriumonderzoek aan de Faculteit Techniek & Natuur in Etten-Leur heeft de Toon Hommel scriptieprijs 2002 gewonnen.
Uit zeven scripties van alle faculteiten van de Hogeschool Brabant vond de jury Jolanda Vissers een overtuigende winnaar.
Haar afstudeerwerk is volgens de jury binnen het vakgebied erg bruikbaar. De materie is goed bestudeerd en de resultaten zijn van een verrassend hoog niveau. In het Erasmus Ziekenhuis, de afstudeerplek van de studente, werd hoog opgegeven over de scriptie. Het doel van de scriptie was een manier te vinden waarop de behandeling van een ernstige longinfectie, Invasieve Pulmonale Aspergillose (IPA) kan worden verbeterd. Vissers heeft een nieuwe en een oude behandeling met elkaar vergeleken. Uit haar onderzoek is gebleken dat de nieuwe behandeling even effectief is als de oude.
De scriptieprijs is genoemd naar Toon Hommel, voormalig studentenpastor van de Hogeschool Brabant. Aan de prijs is een geldbedrag van 1600 euro verbonden. De scripties worden niet op inhoud beoordeeld, maar op toegankelijkheid, oorspronkelijkheid, maatschappelijke relevantie, samenhang tussen theorie en praktijk, praktische bruikbaarheid en actualiteit.
De werkstukken geven een overzicht van de verscheidenheid aan opleidingsgebieden binnen de Hogeschool Brabant. De jury benadrukte de uitstekende kwaliteit van de scripties van dit jaar. Alle faculteiten van de Hogeschool Brabant waren vertegenwoordigd. (SW)