Klagen via virtueel bierviltje

Studenten die zich ergeren aan zaken aan de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch, zoals bijvoorbeeld de tentamenregels of vieze broodjes van de kantine, kunnen kun grieven voortaan kenbaar maken op een virtueel bierviltje. De klachtenlijn is een onderdeel van de website www.medezeggenschap.tk, die sinds kort in de lucht is.

De internetpagina, die ook via het intranet bereikbaar wordt, is een initiatief van de studenten uit de Hogeschool Medezeggenschapsraad (HMR). Studenten kunnen op de ‘achterkant’ van het bierviltje via e-mail hun klacht deponeren, zowel met achterlating van het e-mailadres en anoniem. Ook kunnen studenten rechtstreeks met de raadsleden mailen.
‘De studentenleden uit de medezeggenschapsraad constateren dat studenten veel klagen maar dat er weinig actie wordt ondernomen. ‘Op deze manier willen we de drempel verlagen om klachten bij ons in te dienen zodat wij er iets mee kunnen doen’, zegt Bart Veenstra, lid van de HMR en vierdejaars student Hogere Informatica. (GR)