Pabo-studenten krijgen CJP-pas

Pabo-studenten kunnen vanaf begin november gebruikmaken van een CJP-pas en CKV-bonnen. Het ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen stelt deze beschikbaar om de studenten meer in aanraking te laten komen met kunst en cultuur. Als zij later voor de klas staan, kunnen ze de leerlingen op hun beurt warm maken voor kunst en cultuur.
De Pabo-studenten kunnen met de CJP-pas en de CKV-bonnen korting krijgen op de toegangsprijs van musea, films, theatervoorstellingen en popconcerten, maar ook bij centra voor kunstuitleen, op abonnementen voor tijdschriften, bij de Free Record Shop en op allerlei reizen.
In het voortgezet onderwijs ontvingen leerlingen al langer CKV (Culturele en Kunstzinnige Vorming)-bonnen van het ministerie van OC&W, om cultuurdeelname onder jongeren te stimuleren. (SW)