Studenten BI organiseren debat over normen en waarden

Met onder meer de stelling ‘Bush, Puff Daddy en Heinsbroek als voorbeeld (dat kan nooit goed gaan…)’, openen studenten Bedrijfskundige Informatica (BI) op 16 december het Grote debat Normen & Waarden. Ze organiseren het debat in het kader van de module Leren(d) Veranderen.
Drie categorieën zullen die dag de revue passeren met daarin telkens vijf stellingen. Tijdens het eerste deel van het debat, algemene normen en waarden, wordt gesproken over Bush, maar ook over voetbalnormen (Scheids, dat vind ik oneerlijk van u).
Het tweede deel van het debat komt de visie aan bod die in de media wordt tentoongespreid over normen en waarden. Te denken valt aan de wens van Henk Strietman, voorzitter van de besturenraad van bijzondere scholen, om normen en waarden als vak te geven op school. Of de uitspraken van demissionair minister van Justitie Piet Hein Donner om criminaliteit zwaarder straffen.
In de laatste categorie komen via de studenten de goeroes en andere deskundigen aan het woord. Hoe denken zij een verandering teweeg te kunnen brengen?
De studenten willen voor het politieke grootheden uitnodigen. Lars Schleibach, een van de organisatoren: ‘We hoopten op kopstukken van de grote partijen, maar de communicatie met de Tweede Kamer gaat langzaam.’ Daarom heeft de groep nu ook haar zinnen gezet op leden van de gemeenteraad Breda en stagebegeleiders vanuit de bedrijven.
Het debat is voor iedereen toegankelijk. Inschrijven kan via de website: www.hetdebat2002.tk.