Delftse student wint Volkskrant Studentenwedstrijd

Reinout de Kraker, vierdejaarsstudent Industrieel Ontwerpen in Delft, heeft de Grote Volkskrant Studentenwedstrijd gewonnen. Met zijn kopie van het Volkskrant Magazine, volgens de jury ‘haast mooier dan het origineel’, sleepte De Kraker een jaar lang gratis studentenleven in de wacht.
De Delftse student krijgt het komende jaar iedere maand 250 euro op zijn rekening gestort. Ook mag hij in totaal voor 2500 euro boodschappen doen en wordt er gratis bier aan huis bezorgd. Over de inrichting van zijn kamer, de financiering van zijn vakantie en de voorraad beltegoed op zijn mobiele telefoon hoeft De Kraker zich voorlopig geen zorgen te maken.
De inzending van de Delftse student was volgens de jury ‘het meest journalistiek: alleen door noeste arbeid en de bereidheid een onderwerp vanuit meerdere hoeken te belichten en op meerdere manieren vast te leggen, is enig inzicht mogelijk’. (SW)