Impuls laat politieke voorkeuren peilen

Met de tussentijdse verkiezingen van 22 januari in het verschiet, organiseert Impuls in de eerste lesweek na de kerstvakantie een politieke peiling aan de Hogeschool Brabant. De peiling wordt uitgevoerd door de opleiding Commerciële Economie van de hogeschool.
De peiling is tegelijk een experiment. Wanneer het slaagt wil de redactie van Skoop en Impuls vaker actuele opiniepeilingen onder studenten en medewekers laten uitvoeren. Deze eerste peiling heeft een beperkte omvang en zal alleen op de locatie Hogeschoollaan in Breda worden gehouden.
Naast vragen over politieke voorkeuren en stemgedrag worden vragen voorgelegd over wat Fortuyn en zijn erfgenamen bij stemmers en niet-stemmers teweeg hebben gebracht.
In de week voorafgaand aan de verkiezingen worden de resultaten gepubliceerd. (FG)