Inbraak in hogeschool

Een inbraak in het gebouw van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch in het weekeinde heeft twee speakerboxen als buit opgeleverd. Vanochtend vroeg werd de diefstal ontdekt. De insluipers zijn binnengekomen door een ruit in de kantine stuk te slaan.

Zij hebben de kassa opengebroken maar die bevatte geen geld. Verder forceerden zij de frisdrankenkoeler en is er schade aan een koffieapparaat.
De politie heeft de inbraak in onderzoek. Het alarm is niet afgegaan. ‘Waarschijnlijk hebben de dieven het alarm op vernuftige wijze omzeild. Het lijkt erop dat ze enige kennis van het gebouw hadden’, zegt conciërge Mari Broekmeulen. Inbraken komen niet zo vaak voor. De vorige keer dateert van begin dit kalenderjaar. (GR)