Marianne Wagemans nieuwe directeur AFM

Marianne Wagemans is de opvolger van directeur Ruud Hoogenboom bij de Academie voor Financieel Management (AFM) van de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch. Ze begint 1 februari aan haar nieuwe functie.

De 44-jarige Wagemans is geen onbekende in onderwijsland. Van maart 1991 tot april 2000 was zij secretaris van het SamenwerkingsOrgaan van de Brabantse universiteiten (de TU Eindhoven en de toenmalige Katholieke Universiteit Brabant in Tilburg). Tevens was zij directeur bedrijfsvoering van het stafbureau bij ditzelfde orgaan.
Vanaf april 2000 is zij werkzaam bij de Technische Universiteit (TU/e) Eindhoven. In eerste instantie als hoofd bedrijfsvoering bij het Center for User-System Interaction, IPO genoemd. Dit was een zelfstandig onderzoeksinstituut van de TU/e. Na de opheffing hiervan begon zij in september 2001 als adjunct directeur bedrijfsvoering van de faculteit Technologie Management van dezelfde TU/e. Daar was zij met name verantwoordelijk voor het Human Resource Management.
Na 12 jaar werkzaam te zijn geweest op universiteitsgebied is ze blij met haar overstap naar de Hogeschool ’s-Hertogenbosch. ‘Mijn mandaat op de Technische Universiteit is beperkter. Daar houd ik me vooral bezig met de financiën en de infrastructuur. Aan de AFM word ik directeur. Ik krijg meer verantwoordelijkheid en zal ook op onderwijsgebied een bredere verantwoordelijkheid krijgen. Ik zie vooral een grote uitdaging op inhoudelijk niveau’, reageert Wagemans. (KvdL)