Ook Fysiotherapie Breda topopleiding

Niet alleen de Bredase HEAO-opleidingen Commerciële Economie (CE) en Management, Economie & Recht (MER) zijn in de Keuzegids 2002-2003 als topopleidingen uit de bus gekomen. Ook Fysiotherapie in Breda doet het uitstekend: de opleiding staat op de tweede plaats.
Alleen de kleine categorale opleiding Thim van der Laan in Utrecht heeft nog betere cijfers. Van de opleidingen binnen brede hogescholen is die van Breda de beste.
Dat de Bredase studenten Fysiotherapie tevreden zijn is op zich geen verrassing. In 1999 onderzocht de Keuzegids de waardering voor de fysiotherapie-opleidingen voor het laatst. Toen stond Breda al op de derde plaats. De resultaten van de peiling van 2002 zijn nog eens een flinke schep daarbovenop. In 1999 was de eindbeoordeling 7,06; die is nu verbeterd tot 7,23. Voor de vraag of studenten als ze opnieuw konden kiezen bij dezelfde opleiding zouden uitkomen scoorde Breda in 1999 een 7,3, nu een 8,1. Dat is een extreem hoog cijfer: in de Keuzegids komen vrijwel geen scores boven de 8 voor.
In onze eerdere berichtgeving over de Keuzegids 2002-2003 is van de peiling bij Fysiotherapie geen melding gemaakt. Dat komt doordat de tabel met resultaten bij Fysiotherapie abusievelijk niet in de gids is afgedrukt. De cijfers zijn in de handelseditie op een erratavel bijgevoegd, en kunnen bovendien op de website van de gids worden geraadpleegd. (FG)