PABO-studenten maken lesproject over watersnoodramp van 1953

Acht studenten van de PABO in Breda hebben de afgelopen maanden een lesproject over de watersnoodramp van 1953 ontwikkeld. Het project, in de vorm van 45 leskisten, is bedoeld voor basisscholen in de gemeente Moerdijk en omgeving. Vandaag wordt de eerste kist aangeboden aan een basisschool in Heijningen.
Op 1 februari 2003 is het vijftig jaar geleden dat Moerdijk en omgeving getroffen werden door een grote overstroming. De gemeente Moerdijk, de heemkundige kringen en de scholen in het gebied wilden iets doen om de ramp te herdenken. Daarom zijn PABO-studenten benaderd om het lesproject te ontwikkelen.
In de leskisten zitten onder andere opdrachten, video’s over de watersnood, plattegronden van Moerdijk in 1953, krantenberichten van vijftig jaar geleden en liedjes over mensen die een overstroming hebben meegemaakt.
Na de officiële herdenking op 1 februari komt er een tentoonstelling over de watersnoodramp, voor de kinderen uit Moerdijk en omgeving. Ook daar zullen de PABO-studenten aan meewerken. (SW)