Studiedag vervangt Studium Generale

Het Studium Generale van de Academie voor Gedrag en Maatschappij (AGM) van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch wordt vanaf dit jaar vervangen door één studiedag. Deze vindt plaats op 28 januari en is voor alle AGM-studenten. Zij krijgen daarvoor één studiepunt.

Voorheen bestond het Studium Generale uit drie dagen met lezingen en workshops rond een bepaald thema, zoals ‘Het beest in de mens’ of ‘Doors of perception’. Nu AGM krapper in haar jasje zit, wordt in plaats van een kostbaardere driedaagse Studium Generale, één studiedag gehouden.
Een werkgroep van vijf docenten is op het moment bezig met de invulling van deze dag. ‘Het gaat over het samenleven van verschillende culturen. Maar ik houd het nog even vaag’, vertelt academiedirecteur Annemieke Voets, ‘want hoe we het precies gaan invullen, is nog niet bekend.’ (PM)