Thomas von der Dunk bij Studium Generale

Vooruitlopend op de verkiezingen organiseert Studium Generale van de opleiding Maatschappelijk Werk & Dienstverlening samen met Studium Generale van de Hogeschool Brabant op 16 janauri een programma rond het thema ‘Wat is er met Nederland aan de hand?’ Gastspreker is de publicist en cultuurhistoricus Thomas von der Dunk.
‘Na acht maanden gestrompel en gestuntel binnen regering en parlement en begeleid door stuitende taferelen, wordt de Nederlanders ten tweede male gevraagd naar de stembus te gaan voor verkiezingen’, luidt de oproep van de beide Studium Generales. ‘Wat is er aan de hand dat dit nodig is? Onze buren in Europa herkennen ons niet meer… Zijn wij de weg kwijt? En… hoe moet je als burger je stem bepalen na dit geharrewar?’

De organisatoren rekenen op een flinke opkomst. Wie met een groep wil komen wordt verzocht van tevoren contact op te nemen met de organisatoren. Tijd: donderdag 16 januari van 16.00 uur tot 17.30 uur. De plaats van handeling staat nog niet precies vast: het wordt óf het gebouw aan de Lovensdijkstraat, óf het gebouw aan de Hogeschoollaan, beide in Breda. (FG)