Wachttijd voor Bredase kamers bijna verdubbeld

Bredase studenten moeten steeds langer wachten op een kamer. In een periode van vijf jaar is de wachttijd opgelopen van 8,8 naar 14,8 maanden. Dat blijkt uit het rapport ‘Feiten & Ontwikkelingen Woningmarkt’ van de gemeente Breda.
Volgens het onderzoek is het aantal inschrijvingen bij woningcorporaties de laatste jaren redelijk stabiel gebleven. Toch loopt de wachttijd op, omdat het aanbod van woningen is gedaald.
Breda telt ongeveer 15.000 studenten waarvan er 3.600 in Breda op kamers wonen. De meeste studenten (44 procent) vinden onderdak bij een particuliere verhuurder. Slechts 1.100 studenten komen aan een kamer via een woningcorporatie.
Het rapport geeft slechts een analyse van de huisvesting voor studenten en gaat niet in op mogelijke oplossingen. (WvB)