Academie voor ICT & Management krijgt 12000 euro subsidie voor Go4it

De Academie voor ICT & Management krijgt een eenmalige subsidie van bijna 12000 euro van de Provincie Noord-Brabant voor het project Go4IT. Met dit project, voorheen AIM in de klas, wil de faculteit invloed uitoefenen op de beeldvorming van middelbare scholieren over het brede beroepenveld van ICT’ers. Zij blijken een beperkt beeld te hebben van wat ICT’ers en dus afgestudeerden van AIM doen, blijkt uit onderzoek van het hbo-I platform, gelieerd aan de HBO-raad.
Met het geld wil AIM een pilot starten op twee scholen. Die scholen krijgen de beschikking over de interactieve leeromgeving van AIM (AIMWeb). Die pagina wordt gevuld met op de doelgroep gerichte informatie over het werkveld. ‘Gebruiksvriendelijk en goedkoop’, aldus directeur Paul Appel.
De faculteit kreeg de toelage in het kader van de provinciale regeling Onderwijsvernieuwing, vanwege het provinciale belang bij het onderwerp. Het project richt zich namelijk op scholieren in de hele provincie. Bovendien is het volgens Paul Appel vernieuwend omdat het de totale keten vmbo/havo/mbo en hbo omvat. AIM werkt samen met het Baronie College, de openbare bibliotheken in Noord-Brabant en de Ecabo. Het Baronie College richt zich op vmbo-scholieren en AIM richt zich op HAVO/VWO-scholieren en mbo’ers.
In april organiseert de faculteit – ook in het kader van Go4IT – een studiedag voor de I-docenten in het middelbaar onderwijs. (MvH)