Geen Albronbroodjes voor kunststudenten

De studenten van de Bossche kunstacademie moeten het al meer dan twee weken zonder de soep, broodjes en ander etenswaar van cateraar Albron stellen. ‘Volgens Albron en het facilitair bedrijf voldoet de kantine niet meer aan door de Keuringsdienst van Waren gestelde eisen’, vertelt academiedirecteur Piet Fioole.
Probleem is onder meer een transportliftje dat niet geschikt zou zijn voor etenswaren. Ook de counter zou niet in orde zijn. Fioole heeft de facilitaire dienst van de hogeschool gevraagd te onderzoeken wat er precies aan de hand is. Hij verwacht binnen enkele weken een antwoord.
Voorlopig zullen kunststudenten hun eten van huis moeten meenemen of gebruik maken van de kantine in het hoofdgebouw, aan de overkant van de straat. (PM)