Hbo’ers oriënteren zich op masteropleidingen Tilburgse universiteit

Morgen, zaterdag 25 januari, komen honderden hbo’ers naar de Universiteit van Tilburg om zich te oriënteren op de masterstudies die volgens het nieuwe onderwijsstelsel worden aangeboden. Afgestudeerden aan een hogeschool kunnen zich voortaan na enige bijscholing voor de masterfase van een verwante universitaire opleiding inschrijven.
Voor de voorlichtingsdag, die behalve aan vervolgstudies voor hbo’ers ook aan deeltijdopleidingen is gewijd, hebben zich meer dan duizend belangstellenden gemeld.
Tot nu toe stonden de opleidingen voor afgestudeerde hbo-ers bekend als ‘verkorte opleidingen’. Nu het bachelor-mastermodel is ingevoerd verdwijnen ze om plaats te maken. voor de mogelijkheid die hbo-afgestudeerden wordt geboden in te stromen in een universitaire masteropleiding, mits een aantal aanvullende vakken wordt gevolgd.
Gedurende het studiejaar 2003-2004 bieden de faculteiten Economie, Letteren, Rechten en Theologie van de Universiteit van Tilburg nog verkorte opleidingen aan. De faculteit Sociale Wetenschappen zal echter reeds de mogelijkheid bieden om via een schakelprogramma in 2003-2004 in te stromen in de éénjarige masteropleidingen die in september 2004 starten.

De Universiteit van Tilburg biedt vijftien opleidingen voor hbo-afgestudeerden op het gebied van Economie, Rechten, Sociale Wetenschappen, Letteren en Theologie. Deze opleidingen zijn speciaal bedoeld voor mensen die een verwante hbo-opleiding hebben afgerond en in twee tot drie jaar een titel aan de universiteit willen behalen. (FG)

De voorlichtingsdag op 25 januari begint om 10.00 uur en zal tot ca. 13.00 uur duren. Locatie: Universiteit van Tilburg, Warandelaan 2, Tilburg. Voor meer informatie en aanmelden: telefoon (013) 466 22 11.