Kleine koffiecorner in nieuw jasje

De kleine koffiecorner voor studenten in het hoofdgebouw van de Hogeschool Brabant te Breda wordt opnieuw aangekleed. Voortaan kunnen studenten op twee televisies kijken en luisteren naar clips op MTV of TMF, terwijl ze genieten van een kop koffie of een snack. Geen sigaret, want na de opening mag er niet meer gerookt worden. De nieuwe koffiecorner wordt woensdag 29 januari om twee uur geopend door Georgette Vervoort, manager van Albron Catering.
Vervoort hoopt met de nieuwe aankleding de rotzooi in de koffiecorner drastisch te verminderen. ‘De meeste studenten zijn vaak te lui om naar een vuilnisbak te lopen.’ Na woensdag hoeven studenten niet eens meer op te staan om zich te ontdoen van hun rotzooi. De nieuwe tafels zijn voorzien van een vuilnisbak in het midden van de tafel. Studenten hoeven hun afval nu alleen nog naar het midden te schuiven. Het aantal plaatsen wordt iets uitgebreid en enkele posters gaan de muren sieren. De ‘PhotoPlay’ en één koffieautomaat verhuizen naar de grote rokerskantine.
Masterfoods, exploitant van snoepautomaten, sponsort de nieuwe aankleding van de kleine koffiecorner. ‘Er is dus geen schoolgeld mee gemoeid’, benadrukt Vervoort. Uit een onderzoek van Masterfoods blijkt dat de snoepautomaten vaak in ‘verdomhoekjes’ geplaatst worden. Dat gaat ten koste van de inkomsten die de automaten opbrengen. De komende vier tot zes maanden is de nieuwe aankleding van de koffiecorner een proef. Als blijkt dat de rotzooi afneemt en het gebruik van de automaten toeneemt, zal de vernieuwde koffiecorner blijven. (WvB)