Masteropleiding half jaar vertraagd

De opleiding Professional Master in Public Governance (MPG), die eind deze maand van start zou gaan, is uitgesteld. De masteropleiding van de Academie voor Management van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch moet in oktober van dit jaar alsnog beginnen.

Aanvankelijk zou de cursus in november vorig jaar beginnen. Dat werd doorgeschoven naar januari om meer tijd te hebben om cursisten te werven. Begin januari bleken er zich zes cursisten aangemeld te hebben. ‘Dat is te weinig’, zegt John Fahrenfort, projectcoördinator MPG. Het break even point ligt bij twaalf. In het voorjaar start een wervingscampagne om meer studenten te trekken.
De masteropleiding is een samenwerkingsverband van de Academie voor Management, Open Universiteit en de adviesbureaus Rijnconsult en Schouten & Nelissen. Zij is bedoeld voor mensen met een afgeronde hbo- of universitaire studie die enige tijd werkzaam zijn als beleidsmedewerker bij de overheid. Het is een tweejarige studie waarbij tweewekelijks studiebijeenkomsten plaatsvinden. De mastertitel wordt toegekend door de Open Universiteit.
‘Het is jammer dat de opleiding niet in januari start. Als hogeschool en academie hebben we er hard voor gewerkt om de opleiding in huis te halen’, zegt Fahrenfort. De vertraging zal er niet toe leiden dat het programma verandert. De brochures en folders blijven, met uitzondering van de datum, actueel. ‘De opleiding staat klaar. We moeten alleen nog enkele cursisten binnenhalen.’(GR)