Nieuwe vereniging SPH organiseert feest

In Vino Veritas is de naam van de nieuwe studentenvereniging van Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH). Vrij vertaald door de organisatie: ‘dronken mensen spreken de waarheid’. De vereniging start haar bestaan met een feest op woensdag 12 februari in café Janssen.
‘Alle opleidingen van Gamma hebben wel iets van een vereniging, behalve SPH’, zegt organisator Teddy Haen. ‘Dat vinden we erg jammer. Je komt andere studenten nauwelijks meer tegen, want in het tweede jaar loop je de helft van het jaar stage. In het derde jaar ga je het hele jaar op stage. Wij willen een vereniging die af en toe feesten organiseert’, zegt de tweedejaars SPH.
Het eerste feest organiseert In Vino Veritas samen met het nieuwe herendispuut Das Duidelijk van de NHTV. ‘De mannelijke NHTV-studenten krijgen bij binnenkomst de eerste helft van een spreekwoord, de vrijwel uitsluitend vrouwelijke SPH-studenten krijgen het tweede deel van het spreekwoord. Als ze hun partner vinden, krijgen ze een cocktail.’, vertelt Evelien Tulp van In Vino Veritas. (MS)