PABO-directeur Hammen met pensioen

Cor Hammen, directeur van de PABO in Breda, gaat aan het einde van het huidige studiejaar met pensioen. Hij heeft zijn vertrek begin deze week aangekondigd aan de medewerkers van de PABO.
Voor Hammen was het geen plotselinge beslissing. ‘Het zat al langer bij mij in de planning’, zegt Hammen. Hij heeft zijn vertrek tijdig bekendgemaakt, zodat de Raad van Bestuur genoeg tijd heeft om op zoek te gaan naar een geschikte opvolger.
De Raad van Bestuur gaat met Teun van Beusekom, hoofd P&O, gesprekken voeren met zowel mensen van binnen de PABO, docenten en ondersteunend personeel, als mensen van buiten de faculteit. Doel van de gesprekken is het bestaande profiel van een faculteitsdirecteur bij te stellen. De werving van de nieuwe directeur, in de eerste instantie binnen de Stichting Brabantse Hogescholen, wordt aan de hand van het nieuwe profiel gedaan. Voor 1 mei moet de opvolger van Cor Hammen bekend zijn. (SW)