Studenten organiseren inspraak over de inspraak

Studenten die willen meepraten over de toekomst van medezeggenschap aan de Stichting Brabantse Hogescholen, krijgen daarvoor de kans. Op dinsdag 4 februari gaan studentleden van verschillende medezeggenschapsraden met elkaar in gesprek, op intitiatief van de studentleden van de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR). Ook niet-raadsleden die iets kwijt willen over medezeggenschap, mogen hieraan deelnemen.
In de toekomst wordt aan de Stichting Brabantse Hogescholen wellicht gekozen voor een andere vorm van medezeggenschap, bijvoorbeeld door een ondernemingsraad. Een optie zou dan kunnen zijn dat studenten vertegenwoordigd worden in een cliëntenraad, zoals dat gebeurt bij het Amphia Ziekenhuis.
De avond moet duidelijk maken wat studenten willen met medezeggenschap. Hun visie wordt meegenomen naar de GMR en later ook in de discussie met de Raad van Bestuur. (SW)

(Dinsdag 4 februari van 18.00 tot 21.00 uur in ruimte C.032 aan de Hogeschoollaan in Breda)