“Voorstel voor losse pc’s in de hogeschool”

Plaats overal in de hogeschool losse pc-units, waar studenten en personeelsleden snel hun e-mail kunnen lezen. Dat stelt de hogeschoolmedezeggenschapsraad van de Hogeschool Brabant in een brief voor aan de Raad van Bestuur.
Bij de Faculteit Economie & Management (FEM) is een proef gedaan met drie losse pc-units op de tweede etage van de C-toren van het gebouw aan de Hogeschoollaan. Op de computers kunnen studenten en personeelsleden inloggen en hun e-mail lezen. Dit ontlast de pc’s in de computerruimtes, waar studenten vaak langere tijd aan werken. Ook voorkomt het gebuik van de pc-units ergernis bij andere studenten als computers te lang bezet worden gehouden voor het lezen van e-mail. De losse pc’s zijn een goede aanvulling op de bestaande computerruimtes, blijkt uit de evaluatie van de proef.
In ict-overleg dat vier keer per jaar plaatsvindt tussen FEM-directeur Marc Hoornick en studenten van de medezeggenschapsraad van de FEM, meldden de studenten dat ze problemen hebben met het snel lezen van hun e-mail. (SW)