Webmaster helpt jongeren websites maken

Edwin Melis, webmaster van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch, gaat een cursus ‘ontwikkelen van websites’ geven aan vrijwilligers van drie jongerenorganisaties uit Den Bosch. Dit zijn de Turkse Jongeren Vereniging Diyalog, stichting Marokkaanse Jongeren ’s-Hertogenbosch en Tieners en Jongeren Poort (TJOPO) uit de wijk Maaspoort. De cursus omvat twee workshops op 4 februari en 8 april.

De cursisten krijgen les in het programma Frontpage en leren hoe ze een website kunnen bouwen. ‘Door middel van deze cursus wordt de kennis verdeeld over de groep vrijwilligers en wordt ervoor gezorgd dat de bestaande of nog te ontwikkelen websites een langer leven krijgen. Want uitval van de webmaster zorgt er vaak voor dat de websites ook verloren gaan’, stelt Melis.
De cursus wordt gegeven vanuit de Stichting Mooi Zo Goed Zo, een organisatie die projecten initieert die de leefbaarheid in wijken moet verbeteren. De Hogeschool ’s-Hertogenbosch is ‘sociaal aandeelhouder’ van de stichting. Zij betaalt jaarlijks 1250 euro en neemt deel aan projecten. (GR)