Bezetting pc’s op intranet

Studenten van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch kunnen voortaan op elk moment op de intranetsite van de hogeschool zien in welke lokalen er nog computers beschikbaar zijn. Met één muisklik verschijnt er en staatje met de circa 25 ruimtes waar studentencomputers staan en het aantal dat in gebruik en vrij is.
Op een willekeurige dag om tien voor twee blijkt dat in computerlokaal E 206 de aanwezige 16 computers in gebruik zijn. In B 308 zijn alle 27 pc’s nog vrij. In het gebouw van de kunstacademie zijn 20 van de 29 beschikbare studentencomputers in gebruik.
Het is een nieuwe service van de Dienst Informatica, Beheer en Ondersteuning (IBO), waarmee deze weken proefgedraaid wordt. Een softwareprogramma registreert de aantallen studenten die ingelogd zijn en dat wordt bijgehouden op de intranetsite. De eerste dagen bleek de software niet accuraat te werken, maar dat is snel verholpen. ‘Over twee weken is het honderd procent accuraat’, zegt Peter Havekes van IBO. (GR)