Campagne ‘Hoe leuk zijn Marokkanen?’ in Breda van start

Met de uitreiking van het boekje ‘Hoe leuk zijn Marokkanen?’, gisteren aan wethouder Marja Heerkens, is in Breda de gelijknamige campagne van start gegaan. Initiatiefnemer is het communicatiebureau Attacom, opgericht door Otto van de Sanden, oud-student Commerciële Economie aan de Hogeschool Brabant.
In het boekje komen succesvolle Bredase Marokkanen aan het woord, zoals Faysal Houba, voetballer bij NAC. Bij het samenstellen heeft Attacom samengewerkt met stichting Interdivers, die zich inzet voor de integratie van allochtonen, bijvoorbeeld door projecten in het onderwijs.
Het boekje is uitgegeven als reactie op de negatieve berichtgeving in de media over Marokkaanse jongeren. ‘We willen aandacht besteden aan de 98 procent van de Marokkanen die het wel goed doet’, zegt Van de Sanden.
Breda is de tweede stad waar het boekje uitgegeven wordt. In Den Haag ging de campagne vorig jaar november al van start. (SW)

Lees donderdag 27 februari Impuls nummer 12 voor een interview met Otto van de Sanden.