Congres voor actieve studenten

Het Studenten Overleg Medezeggenschap (SOM) en het Landelijk Overleg Fracties (LOF) organiseren een congres voor bestuurlijk actieve studenten. Woensdag 19 maart kunnen studenten van hogescholen en universiteiten in Utrecht hun ervaringen uitwisselen.
Thema van het congres aan de Universiteit van Utrecht is ‘studentenbetrokkenheid’. In het ochtendprogramma staat het opbouwen van een achterban centraal. Sprekers zijn onder andere Jan Kloosterman, voorzitter van de VSVb (Vlissingse Studenten Vakbond) en lid van de medezeggenschapsraad van de Hogeschool Zeeland, Hiske Arts, bestuurslid van de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) en Arjen Besselink en Boyana Petkova van de VOS (Vooruitstrevend Overleg Studenten) uit Groningen.
Het middagprogramma staat in het teken van het onderhouden van de achterban, waarbij draagvlak, imagovorming, terugkoppelen en informeren aan bod komen. Het congres wordt afgesloten met een discussie over het belang van medezeggenschap tussen onderwijswoordvoerders uit de Tweede Kamer. Cisca Joldersma (CDA) en Margot Kraneveldt (LPF) hebben inmiddels toegezegd te komen. (SW)

Kijk voor meer informatie en inschrijving op: de website van de Landelijke Studenten Vakbond