Eén propedeuse voor alle opleidingen management

Alle vijf de voltijdopleidingen van de Academie voor Management van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch krijgen met ingang van september 2004 een parallelle propedeuse. In de eerste drie blokken worden dezelfde vakken en thema’s behandeld.

Dit heeft de directie van de Academie voor Management besloten. Het curriculum zal nog met de academieraad en opleidingscommissies worden besproken.
Op dit moment zijn de eerste drie blokken in het eerste jaar van de opleidingen Management, Economie & Recht (MER), Bestuurskunde (BSK) en Integrale Veiligheid (IV) identiek. Hbo Recht volgtde het afgelopen half jaar de eerste twee blokken. Over anderhalf jaar zal ook Personeel & Arbeid zich bij de parallelle propedeuse aansluiten.
‘De gezamenlijke propedeuse van MER, BSK en IV is goed bevallen’, zegt Frans Traa, interim-directeur bij de Academie voor Management. Dat breiden we uit en we brengen enkele kleine aanpassingen aan. Zo zullen de voorbeelden en opdrachten bij de behandeling van de thema’s toegespitst worden op de afzonderlijke opleidingen. Dat is nu nog niet het geval. De studenten hebben op deze manier het gevoel dat ze met de eigen opleiding bezig zijn.’ (GR)