‘Heidag’ directeuren techniek

De directeuren en afdelingsmanagers van de technische opleidingen van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch en de Hogeschool Brabant hebben op 12 maart een ‘heidag’. Ze gaan dan praten over hoe de technische opleidingen beter samen kunnen werken.
De delegatie zal bestaan uit faculteitsdirecteur Carel Geenen, adjunct-directeur Emiel van den Bosch en de afdelingsmanagers Ido Verduin, Rob de Haas en Peter Hollants van de Hogeschool Brabant en academiedirecteuren Roel Fiolet, Harry de Werd en interim Jos Brand vanuit de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch.
De overkoepelende stichting van de beide hogescholen heeft in haar meerjarenbeleidsplan aangegeven dat de academies vervangen moeten worden door ‘schools’. Die kunnen bestaan uit een bundeling van opleidingen uit beide hogescholen. Een ‘school’ heeft een omvang van ongeveer duizend studenten. Deze ontwikkeling en die van de brede bacheloropleidingen dwingen de verschillende opleidingen hun mogelijkheden tot samenwerking onder de loep te nemen. ‘De technische opleidingen op de verschillende locaties zijn al voortdurend in gesprek. We lenen bijvoorbeeld personeel uit aan elkaar en bij Bouwkunde en Civiele Techniek bepalen we samen de competenties voor de studenten van deze opleidingen. Op de heidag gaan we op strategisch niveau bespreken hoe we in de toekomst nog beter samen kunnen werken’, vertelt Jos Brand, interim-directeur van de Academie voor Bouwkunde & Civiele Techniek. (PM)