Ruimte is centrum voor experimenten

Een ouderenlift, een ‘goed doordachte’ wachtruimte en labyrinthen waren enkele projecten die studenten Communication & Multimedia Design bedachten in het kader van het project ‘Free Space’. Enkele projecten werden om studenten te stimuleren door de docenten ‘bekroond’ met een lintje.
Een CMD-jaar bestaat uit vaste projecten van negen weken afgewisseld met twee weken vrije ruimte. In die vrije ruimte worden studenten gemotiveerd om te experimenteren met hun creativiteit. De opdracht resulteerde in zeer kunstzinnige projecten, zoals een videoprojectie van water op vier muren van de lesruimte. Om het gevoel compleet te maken, konden medestudenten via een koptelefoon bijbehorende geluiden horen. Een andere groep werkte aan ‘Shaped Scapes’, waarbij animaties van het ene computerscherm naar het andere overgaan. Dat project was zo origineel, dat de opleiding het probeert te plaatsen op het Dutch Electronic Art Festival eind februari. (MvH)