Studenten Academieraad zoeken contact met eerstejaars

Mark Haers, Laura van Loon en Patricia Verboven, studentleden van de Academieraad voor de Academie voor Financieel Management (AFM) van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch hebben met een brief contact gezocht met alle propedeuse studenten Bedrijfseconomie en Accountancy.
‘We hebben dit initiatief genomen omdat we onszelf als Academieraad nog steeds moesten voorstellen’, vertelt Haers. ‘We willen met de brief kenbaar maken dat we er voor de studenten zijn en dat we voor hun belangen opkomen.’ Zo kunnen studenten terecht met vragen over het Onderwijs en Examenreglement (OER), de blokevaluaties van ieder blok en de digitale leeromgeving.
In de brief laten de studentenleden ook weten dat ze signalen ontvangen hebben, dat een aantal studenten het vak Bedrijfseconomie 1 na de derde herkansing niet zullen halen. Hierdoor zouden die hun propedeuse niet succesvol kunnen afronden. We zouden graag willen weten wat er aan de hand is en indien er behoefte aan is eens willen kijken waar eventuele problemen en oplossingen liggen, schrijven de studentleden. ‘Naast de introductie maken we dus ook een inventarisatie van eventuele problemen rond het behalen van de propedeuse’, verklaart Haers.
Tot dus ver zijn er nog geen reacties op de brief binnengekomen. (KvdL)