Studentenbond rekent op informateur Leijnse

De studentenvakbond ISO is blij met de benoeming van de voorzitter van de HBO-raad Leijnse tot informateur namens de PvdA. In een reactie spreekt het ISO het vertrouwen uit, dat ‘met de benoeming van Frans Leijnse het hoger onderwijs een prominente plaats zal krijgen in het regeerakkoord’.
In een persbericht wijst de studentenbond erop dat Frans Leijnse zich de laatste tijd sterk heeft gemaakt voor het voorkomen van bezuinigingen, en dat die in de onderhandelingen zeker weer aan de orde zullen komen onder druk van extra onvoorziene tekorten. ‘Het ISO rekent erop dat hij het belang van het hoger onderwijs juist nu zal onderkennen bij de besprekingen’, zegt Linda van Beek, voorzitter van de bond. (FG)