Valentijnskaarten voor Amnesty

Amnesty International voert vanaf 14 februari, Valentijnsdag, drie weken lang actie op hogescholen en universiteiten. Studenten kunnen dubbele kaarten invullen waarvan de ene helft naar hun grote liefde verstuurd wordt en de andere naar de procureur-generaal van de Russische Federatie.
Amnesty vraagt met de actie, ‘From Russia with love’, aandacht voor vijf Russische studenten die sinds drie jaar in Belgorod in de gevangenis zitten, op verdenking van verkrachting. De mensenrechtenorganisatie denkt dat de jongens onschuldig zijn.
Studentgroepen van Amnesty delen tot 8 maart ook nog buttons uit die te maken hebben met liefde, Rusland en Amnesty International, vertonen Russische films, organiseren discussies en bereiden Russische maaltijden. (SW)

Amnesty International