AGM krijgt 650 uur voor onderwijsvernieuwing met Breda

Zeven medewerkers van de Academie voor Gedrag & Maatschappij (AGM) in Den Bosch gaan voor 650 uur vanaf april tot de zomer meedraaien in het onderwijsvernieuwingsproject ‘Focus op onderwijs’ van Breda. De academiedirectie benadert momenteel medewerkers binnen alle opleidingen van AGM.
Het onderwijsvernieuwingsproject ‘Focus op onderwijs’ van de faculteit Gamma moet leiden tot brede bacheloropleidingen, waarbinnen studenten voor een kwart van de tijd hun eigen leerroute kiezen. Dat betekent dat de schotten tussen de opleidingen moeten verdwijnen. Dit project voor competentiegericht onderwijs heeft november vorig jaar de tweede prijs gewonnen bij de Nationale Onderwijsvernieuwings Award.
De academiedirectie besloot in februari samen met Gamma een brede bacheloropleiding voor de voltijd, deeltijd en de duale variant op te zetten. Tot de zomer wordt er gewerkt aan het onderwijsconcept, daarna begint de concrete invulling van de bacheloropleidingen. Hoeveel medewerkers uit Den Bosch dan gaan meedraaien in ‘Focus op onderwijs’ is nog niet bekend. Daarover onderhandelt de faculteitsdirectie met de Raad van Bestuur.
De formatieplaatsen voor deelname aan Focus komen uit de 2,2 volledige banen die boventallig zijn bij AGM. De Raad van Bestuur wil dat de academie een deel van die boventalligheid gebruikt voor het verbeteren van onderdelen van de bestaande opleidingen. (MS)